mandag den 6. februar 2012

Mandagstema: i al sin enkelthed


Jeg har en svaghed for Jellingehøjene. Jeg synes det er så fint, at de har stået sådan siden Harald lod dem opføre i Vikingetiden. Ingen ændringer eller voldsomme tilføjelser. De er der bare. Gorm og Thyras høj. Og så er de ikke bare et levn fra gamle dage. De bliver stadig brugt af ungerne der bor i byen. Se lige - det er da den oplagte kælkebakke.
Jeg kører forbi næste dagligt. Og er oppe på dem sammen med ungerne flere gange årligt. Bare for at nyde udsigten. Nu skal de så ha' nye omgivelser. Jeg er forbeholdende... afventende. ingvar Cronhammer skal skabe et gigantisk monument omkring dem. Det skal markere den mur der engang var omkring det hele - dengang stedet rummede kongsgården og fæstningen. betonpiller på 3,6 meter. Som sagt er jeg afventende.... For jeg kan godt lide dem nu - i al deres enkelthed.

10 kommentarer:

  1. Meget smukt og helt enkelt - uden betonpiller! *Gys* siger jeg bare til de nye planer ... :-)

    SvarSlet
  2. Rigtig fint og enkelt valg til dagens emne! Smukt billede.

    :-) Dorthe

    SvarSlet
  3. Tycker nog inte att det behövs några betongsaker runt om omkring. Som du skrev - det är vackert i sin enkelhet. /Anette

    SvarSlet
  4. Vakker Enkelhet hos deg! -Margit-

    SvarSlet
  5. Det enkle er som regel det smukkest, hvorfor pokker smække beton rundt om...;-D

    SvarSlet
  6. Ja de er fine og enkle.. spændende hvordan det kommer til at se ud.. :-)

    SvarSlet
  7. Kjempefint og enkelt bilde! Ønsker deg en kjempefin mandag, og ei kjempefin og god uke!:)

    SvarSlet
  8. Et nydelig bidrag fra fortiden, storslagen i all sin enkelhet.
    God kveld.

    SvarSlet