torsdag den 10. maj 2012

Vindunderlige Wiinblad

Wiinblad er lig med barndomsminder. Det er groftvævende gardiner i brune nuancer. Det er saftevand og franskbrødsmader ved mine forældres spisebord. Det lig med timevis af tegnestreger lige ved siden af yndlingsplatten. Det er Sebastian på pladespilleren. Og hans yndige damer på mine forældres platter var omdrejningspunktet for flere barnefantasier.

Nu er man så selv voksen. Og stadig lige vild med hans streg.
Så helt ærligt. Så blev jeg da jublende, da jeg fandt denne på et bagagerumsmarked til den rørende sum af 25 kr.

Røverkøb!

Nu kan den så få lov at danne rammen om nye minder, ja den kan.

2 kommentarer:

  1. Jeg er lige så vild med hans tegninger - de er fyldt med minder, og fx hans Tivoli-plakater er smukke.

    SvarSlet
  2. Jeg har det på samme måde med Wiinblad. Hans streg er dejlige minder om tidligere tider, og jeg elsker den stadig. Jeg kan godt forstå, at du blev glad for dit fund... :-)

    SvarSlet