tirsdag den 4. oktober 2011

Lopperier og Rædselsspotning


Lad mig introducere en sport, der i særdeleshed kan udøves ved loppemarkeder: Rædselsspotning!
Jeg har været en ivrig udøver af denne sport siden barndommen, sammen med mine holdkammerater (læs: søster og fader)

Vi har en liste, der er udarbejdet over flere år. Jo flere rædsler man kan krydse af på sin mentale liste jo bedre resultat.
Vores liste er:
  • maleri med grædende barn
  • maleri med letpåklædt sigøjnerpige
  • kobberplatte med jagthund (har denne fasan i munden er der bonuspoint)
  • uglelampe med lysende øjne
  • trætoiletbræt med spejl
  • maleri med brølende kronhjort
  • 80'er diodelampe der kan skifte farve
  • tilføj selv flere...
I sidste weekend var jeg atter afsted,sammen med forældre og farmilie. Arenaen denne gang var bagagerumsmarkedet i Viborg. Og det blev et pænt resultat med en høj pointscore. Vi fik set både sigøjnermaleri, uglelampe, toiletbrætspejl og maleri med brølende kronhjort. DING DING DING sagde det på pointtavlen...


Vi fik også set andre ting: Mine unger er blevet grebet af loppedillen. Fordi der bare er SÅ meget billigt legetøj. Liva fik sin længe ventede Solveig-bamse. Noah sine Ninja-turtles og ikke et øje var tørt.

Og jeg kom hjem med en hel masse jeg ikke vidste, jeg manglede, men som jeg da bestemt ikke kunne undvære.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar