torsdag den 8. marts 2012

Udknoklet men glad!

Godt så.... det er torsdag og jeg har tidligt fri.
Og det er da på sin plads.

For helt ærligt, så må min hjerne godt liiiige oppe sig lidt. Den er træt er den. For den - og resten af Moster Munter har haft skole-hjem-samtaler to dage i træk.
Og altså...

26 elever er pænt mange

og så kommer man til at sidde der længe

og blive pænt træt af at høre sin egen stemme. (Jow Jow, det kan godt ske. Men det sker ikke så tit)

Så i dag er jeg stille. Lidt tom for ord. Og solen skinner. Så nu vil jeg gå ud i solen og være herligt ordknap!

Men det er værd at være længe på arbejde. Og knokle i det daglige. Og gøre sit ypperste for at vise en flok unger, hvor alle ikke har det lige let, at man holder af dem og holder ud. Og at man kan li dem - også selvom de ind i mellem træder ved siden af. For når de dagen efter samtalerne står og venter ved yderdøren for at vise at de har styr på lektierne. Og de smiler og viser i undervisningen at de rent faktisk knokler for at komme videre. SÅ knokler jeg gerne videre.

God torsdag til alle. Her går det strygende!

2 kommentarer:

  1. Det må være hårdt med sådan et par dage med skole-hjem-samtaler efter arbejdstid. Men dejligt at du trods alt kan sige, at 'Her går det strygende'!

    SvarSlet
  2. Jeg bliver glad for, at der findes mennesker derude, som dig, der gør en forskel- tak for det.

    SvarSlet