fredag den 13. april 2012

Jeg dykker ned.....

.... i bunken af notater og gamle støvede biblioteksbøger for tiden. Om gravhøje, der er tilknyttet gamle folkesagn, om overtro og mytiske væsner. Om danske sagnsten. Folkesange - folkesagn. Det er så spændende, at jeg ville ønske, jeg havde mere tid til at suge til mig.

Anders synes, det lyder som kedsomhed i sin reneste form.

Jeg kan ikke få nok. Et emne, jeg kaster mig over, fører til et nyt.

Jeg må da vide noget om shamanisme inden for den nordiske tro.
Og middelaldervåben.
Og hvornår blomstrer de forskellige blomster i den danske fauna?

Og hvorfor så alt dette?

Jeg reseacher.... Så er det sagt - eller i dette tilfælde skrevet.
Jeg har fået ideen til en børne/ungdomsbog. Så jeg svælger i ny viden, så jeg kan komme i gang med skriveriet.

Og helt ærligt. Det er så fedt, at jeg til tider bliver euforisk.

3 kommentarer:

  1. Pøj pøj - det lyder meget spændende! Der er ikke noget så dejligt som at være helt opslugt af noget, der interesserer en.

    SvarSlet
  2. Det lyder spændende med idéen til en børnebog. Held og lykke med den..;-D

    SvarSlet
  3. Det lyder rigtig spændende ! Det er en fed følelse at være opslugt :-)

    SvarSlet