torsdag den 28. juni 2012

Sommerens pejlemærker



Alle mennesker har vel pejlemærker, der markerer overgangen fra en årstid til en anden. Amerikanerne for eksempel finkæmmer landskabet for murmeldyr, fordi de er nogle hajer til at forudsige forårets komme. Siger Amerikanerne.....

Her hjemme er det vel tegn som når hylden blomstre, studenterne springer ud med en vindstyrke 17 af en brandert og ungerne står på rulleskøjter med bare brune sommerben.

Da jeg var barn havde vi et andet pejlemærke.
Det var når den lokale dranker Svend trak i de orange shorts og luftede de blege aspargesben og ditto bodegamuskel. Når vi spottede ham i den mundering på bænken ved den store parkeringsplads - ja så vidste vi, at nu var det sgu sommer.

Ude i Flækken har vi ingen Svend i sommershorts til at hjælpe os på vej. Man kan jo påstå, at vi bare kan se ud af vinduet. Men ærligtalt - når jeg ser ud af mine vinduer, ser jeg mere oktober end juni i disse tider. Så må man tage andre metoder i brug. Det stigende antal fluer er foreksempel et udemærket hint om, at nu er det så sommer.

Og den stigende mængde høfeber. Så på grund af min krops iver efter at imødekomme sommeren, kan vi nu konstatere at den er her! Men min krop har ikke gidet at gå all in i det der høfeber -halløj denne gang. Den højre side af kroppen har ikke kunnet overtale den venstre til at hoppe med på vognen. Så derfor er det nu det højre øje og næsebor der hilser sommeren velkommen. Måske fordi venstre krop også synes at vejret er lidt fesent og gerne så lidt sommerkjolevenligt vejrlig.

( En anden indikator er selvsagt at jeg få sommerferie i morgen. HURRA)

....

....

(Fik jeg nævnt at jeg snart får SOMMERFERIE!?)

1 kommentar:

  1. Sommerferien er vist et sjovere pejlemærke end høfeberen - men det er synd, hvis I ikke har haft dejligt sommervejr, som vi har her i dag og har haft i flere dage. DMI varsler sol og over 20 grader i Københavnsområdet. Måske skal du bare flytte ...

    SvarSlet