mandag den 19. december 2011

Juuuul

Jul for mig er mange ting. Men først og fremmest er det familietid. Man mødes med dele af familien, man kun ser ganske sjældent. Imens man spiser sig igennem groteske mængder mad.
Det er også tid for fremstilling af julegodter, julekager og juleknas sammen med ungerne.
Og det er tid til den årlige juleshoppetur med husets morfar. Dette er en hæderkronet tradition, som startede før min søster og jeg fik vedhæng og unger. Mission? At skaffe julegave til husets mormor.
I år tog vi afsted den 18. I går! Og ungerne var med.
Denne begivenhed er med til at skyde julen godt i gang. Så går man sammen med alle de andre shoppende: Kvinderne med hektisk røde kinder, mens de bladrer i ønskesedler. Mændende med himmelvendte øjne, dybe suk og en puls i den heftige ende af skalaen.
Vi sluttede af på Cafe Morville efter vellykket mission.

.... Og her skulle så ha været et billede af mine unger, med milde smil og forventning i øjnene. Jeg havde så bare liiige glemt at regne Noah og Liva med i den ligning. Så det bliver disse her i stedet:



6 kommentarer:

  1. Jeg likte bildene jeg. Kan kjenne igjen mine egne, på disse barna.
    Ha en fin mandag.

    SvarSlet
  2. Det er dejligt med juletraditioner :-) Og Noah og Liva ser ud til at have moret sig herligt!

    SvarSlet
  3. Jeg tror de laver lidt fis med dig, og så er de måske ved at være trætte:-)

    SvarSlet
  4. 3 skønne nisse trolde du har fanget der.. :-) Jul er også samvær med de nærmeste for mig

    SvarSlet
  5. Julen är ju barnens högtid!

    SvarSlet
  6. Åh, unnskyld at jeg sier det, men jeg er glad jeg ikke har slike julehandle-dager lenger.. ;) Så deilig å slippe slike sukk fra menn fra tidligere år :)

    SvarSlet