tirsdag den 24. januar 2012

Når man ikke orker smalltalk

Der er situationer, hvor man virkelig ikke orker smalltalk! Som i overhovedet!
I dag var så en af dem. Det var nemlig tid til undervognsundersøgelse hos lægen. Jeg har skrantet lidt i de sidste par måneder. Haft flere sygedage end ønskeligt. Og Fru Reservelæge mente, det skyldtes den dersens hormonspiral. Så derfor....

Og for det første - det der stigbøjlearrangement, de har kørende fremmer ikke just lysten til sniksnak.

Men så ligger man der. Og hun roder rundt med så meget metal, at det snildt kunne omsættes til en lille rummelig familiebil. Og mens man ligger der og hun fjumrer med metalgenstande - SÅ vil hun snakke!

Når du er lærer - spændende! Beundrer virkelig jer lærere. Tænk at holde styr på så mange unger. og jadajadajadajada.

Så er det så meningen man skal banke meningsfyldte svar sammen. Og sniksnakke tilbage. Hvorfor er det, at man ikke bare må holde sin kæft, når man ligger der med noget, der føles som en halv Fort Eskort i skrævet?? Og I'm so sorry - men det center i hjernen, hvor evnen til smalltalk sidder - virker ikke i sådanne situationer. I hvertfald ikke når man er moster munter!

4 kommentarer:

  1. hehe, jeg har også lige været til undervognscheck og nej det fremmer ikke lysten til at sniksnakke når man ligger med stængerne i vejret...;-)

    SvarSlet
  2. Åh ja, jeg ved præcis hvad du mener- men lægen har sikkert smalltalk'et i den bedste mening for at få dig til at slappe af :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gjorde hun sikkert. Også selvom det endte med at være noget nær en monolog.

      Slet
  3. Skønt indlæg -- det er spot on :-)

    Og så lige et lille hjertesuk: Gal, hvor synes jeg, der er mange, der siger det der "Jeg beundrer virkelig jer lærere" -- DÉT mærker man sgu ikke ret meget til ude i den virkelige lærerverden (som jeg så godt nok har forladt for et halvt år siden).
    Jeg tror på en måde, at de mener noget nær det stik-modsatte, når de siger det: "Sikke et lortejob at have. GODT det ikke er mig! Du er sgu da godt tosset, at du har valgt det job, som jeg i praksis ikke ikke rigtg bakker op om, når jeg først har afleveret min unge på matriklen". ;-)

    Eller er jeg helt forkert på den?

    SvarSlet